14 Απριλίου 2015

ΣΥΡΙΖΑ O.M. ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ, ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ

ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΣΟΒΑΡΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ.
    Με αφορμή τα όσα συνέβησαν στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο, τις έντονες διαμαρτυρίες εκπαιδευτικών, γονέων και διευθυντών σχολείων για τον αδιαφανή τρόπο διαχείρισης των πιστώσεων από τη Σ.Ε.Π.Ε Σαλαμίνας που σε συνδυασμό με την και την άσχημη κατάσταση-στα όρια ασφυξίας-που βρίσκονται οι σχολικές μονάδες του Δήμου θα θέλαμε να σημειώσουμε τα εξής:
  Πρώτον το καθεστώς αδιαφάνειας που έχει επιλέξει ο Δήμος Σαλαμίνας- σε αντίθεση με τους περισσότερους Δήμους της Χώρας- δεν προκύπτει από καμία κείμενη νομοθεσία όπου ρητά αναφέρονται τα εξής (ΦΕΚ 318/25/2/2011/ περί «καθορισμού λειτουργίας των Σχολικών Επιτροπών και ρύθμιση οικονομικών θεμάτων αυτών»):
                      «Η κατανομή των εγκεκριμένων πιστώσεων για την κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων γίνεται με απόφαση της Σχολικής Επιτροπής λαμβάνοντας υπόψη κυρίως τον αριθμό μαθητών, τον αριθμό τμημάτων, τον αριθμό αιθουσών διδασκαλίας, τη λειτουργία γυμναστηρίων, αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, εργαστηρίων, βιβλιοθηκών κ.λπ., την παλαιότητα των κτιρίων, καθώς και τις ειδικότερες ανάγκες των σχολικών μονάδων» (ΦΕΚ 318/25/2/2011/άρθρο 2 )
                      «Η ίδια η σχολική Επιτροπή μπορεί να διατηρεί μέρος του ποσού που της αποδόθηκε από τον οικείο Δήμο, σε περίπτωση που θα προβεί κεντρικά σε ανάθεση εργασιών, προμηθειών κ.λπ. που αφορούν τις σχολικές μονάδες και αφού αφαιρέσει από το ποσό που θα διέθετε στην καθεμιά από αυτές τη δαπάνη που της αναλογεί». (έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών /αριθμ. πρωτ.53066/21-12-2011)
                      «Με απόφαση της Σχολικής Επιτροπής προσδιορίζεται το ποσό που τίθεται στη διάθεση κάθε διευθυντή σχολείου για την αντιμετώπιση λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων. Το ποσό αυτό κατατίθεται σε τραπεζικό λογαριασμό στο όνομα της σχολικής επιτροπής με προσθήκη του ονόματος της αντίστοιχης σχολικής  μονάδας» (ΦΕΚ 318/25/2/2011/ άρθρο 8, παρ. α).
                        Τα χρήματα αυτά τα διαχειρίζεται το  «Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας, το οποίο αποτελείται από 3 έως 5 μέλη. Στο Συμβούλιο συμμετέχουν οπωσδήποτε ο διευθυντής σχολείου, τουλάχιστον ένας εκπρόσωπος γονέων, τουλάχιστον ένας εκπρόσωπος συλλόγου διδασκόντων, τουλάχιστον ένας εκπρόσωπος των μαθητικών κοινοτήτων για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας» (ό.π./ άρθρο 1, παρ.2).
                      Στον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (άρθρο 215) αναφέρεται ρητά ότι οι πολίτες έχουν δικαίωμα έγγραφης απάντησης εντός 30 ημερών  σε ερωτήματά τους –πόσο μάλλον δύο Διοικητικά Συμβούλια που εκπροσωπούν τους εκπαιδευτικούς, τους διευθυντές/προϊσταμένες και τους γονείς της   Σαλαμίνας αγωνιώντας για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων και το καλό των παιδιών .
   Δεύτερον και πιο σημαντικό : είναι αναφαίρετο  και  αδιαμφισβήτητο δικαίωμα της εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικών, γονέων)  αλλά και κάθε πολίτη αυτού του Δήμου να γνωρίζει τα ποσά που διατέθηκαν από την πολιτεία για τις πάγιες και λειτουργικές ανάγκες των σχολικών μονάδων του Δήμου Σαλαμίνας, καθώς και τον τρόπο διαχείρισης και κατανομής τους στα σχολεία. Είναι δημοκρατικό κεκτημένο και στοιχείο κοινωνικής λογοδοσίας.
Για αυτό το λόγο θεωρούμε απαράδεκτη την μη απάντηση στου Δήμου στο έγγραφο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και της Ένωσης Γονέων και την προτροπή της Δημάρχου στον πρόεδρο της Σ.Ε.Π. Ε. να μην απαντήσει σε αυτό . Τα ερωτήματα αυτά όμως αφορούν και εμάς ως πολίτες και γονείς αυτού του Δήμου:
                      Ποια ποσά εισπράχθηκαν από τον Δήμο για τις ανάγκες των σχολικών μονάδων και πόσα από αυτά αποδόθηκαν στις σχολικές μονάδες;
                      Διατέθηκαν στο σύνολο τους αυτά τα ποσά στις σχολικές μονάδες;
                      Με ποια κριτήρια καθορίστηκε το ποσό για κάθε σχολείο;
                      Γιατί δεν υπάρχουν αποφάσεις της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου, για την κατανομή πιστώσεων στα Δημοτικά Σχολεία και τα Νηπιαγωγεία, όπως ορίζει ο νόμος;
                      Καλύφθηκαν και με ποιο τρόπο οι ανάγκες των σχολικών μονάδων σε πετρέλαιο?
   Καλούμε την Δημοτική Αρχή να εφαρμόσει την κείμενη νομοθεσία και να  αποδώσει άμεσα τα χρήματα στα σχολεία. Καλούμε τα μέλη του Δ.Σ. της Σχολικής Επιτροπής  να αναλογισθούν τις ευθύνες τους  και να λειτουργούν με βάση τη νομιμότητα  για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων , το καλό των παιδιών μας και της τοπικής κοινωνίας.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΜΑΡΙΑ

Αρχική » ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ » ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ » Αιγιαλός » ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ Η ΠΟΛΥΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΗ ΚΥΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΑΙΓΙΑΛΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΙΩΝ ΣΤΟΥΣ ΟΤΑ – ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ Η ΠΟΛΥΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΗ ΚΥΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΑΙΓΙΑΛΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΙΩΝ ΣΤΟΥΣ ΟΤΑ – ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ
Posted on 9 Απριλίου 2015 by Enotita Saronikou in Αιγιαλός, ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ // 0 Comments

PARALIES-18

Χθες δημοσιευθηκε η πολυαναμενόμενη από πολλούς Κοινή Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α.) της Αναπληρωτού Υπουργού κας Βαλαβάνη και του Υπουργού Εσωτερικών κου Βούτση για την παραχώρηση, με αντάλλαγμα, της απλής χρήσης αιγιαλού, παραλίας, όχθης και παρόχθιας ζώνης μεγάλων λιμνών και πλεύσιμων ποταμών στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) Ά βαθμού (δείτε εδώ). Η εν λόγω Κ.Υ.Α., η οποία είναι προσαρμοσμένη, στο μέτρο του δυνατού, στην πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (646/2015 – Ε΄ Τμήμα) και ενόψει της νέας, με αυξημένη σύνθεση, συνεδρίασης του ιδίου Δικαστηρίου τον προσεχή Ιούνιο, για το ίδιο ζήτημα, περιέχει σημαντικές αλλαγές και επιχειρεί να «χτυπήσει», σε θεσμικό επίπεδο, το χάος και την ανομία στους αιγιαλούς και στις παραλίες της χώρας, θέτοντας, για πρώτη φορά, ξεκάθαρους κανόνες για όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές. Ειδικότερα:

1. Η διάρκεια ισχύος της απόφασης είναι διετής και όχι μονοετής, διευκολύνοντας κατ’αυτόν τον τρόπο τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις να εκδηλώσουν ενδιαφερον.

2. Ενισχύει την προστασία των αιγιαλών και παραλιών της χώρας, αλλά και επιχειρεί να θέσει τερμα στον αθέμιτο ανταγωνισμό σε βάρος νομίμων επιχειρήσεων υγειονομικού χαρακτήρα, οι οποίες δεν έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν επιχειρηματική δραστηριότητα στους αιγιαλούς και στις παραλίες της χώρας, θέτοντας αυστηρότερους και πιο ξεκάθαρους όρους για την παραχώρηση της απλής χρήσης αιγιαλών και παραλιών. Σε κάθε περίπτωση, δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στην πτυχή της τήρησης των περιβαλλοντικών διατάξεων και της κοινοχρησίας των συγκεκριμένων δημόσιων εκτάσεων, διευκολύνοντας την ανάκληση της όποιας παραχώρησης, όταν παραβιάζεται η περιβαλλοντική νομοθεσία, αλλά και οι ίδιες οι διατάξεις της ΚΥΑ.

3. Ρητώς απαγορεύεται η χρήση των κλασσικών τραπεζοκαθισμάτων στους αιγιαλούς και στις παραλίες της χώρας και επιτρέπεται μόνο η χρήση μικρού τραπεζιού αποκλειστικώς κάτω από την εκταση ομπρελας (βλ. άρθρο 2), των οποίων οι διαστάσεις και τα τεχνικά χαρακτηριστικά καθοριζονται στο παράρτημα, που συνοδεύει την ΚΥΑ.

4. Μειώνεται η εκταση εγκατάστασης των καντινών από 30 σε 15 μέτρα, αποκλείοντας κάθε δυνατότητα πρόσθετης κατασκευής, οπως σκιαδίων, τραπεζοκαθισμάτων, κλπ.

5. Όλες οι παραχωρήσεις και ιδίως οι μισθώσεις υπόκεινται στον αυστηρό έλεγχο των αρμόδιων υπηρεσιών του κράτους (Περιφερειακών Διευθύνσεων και Αυτοτελών Γραφείων της Δημόσιας Περιουσίας).

Ανώνυμος είπε...

ΣΥΝΕΧΕΙΑ::


6. Αυξάνεται το ποσοστό του ανταλλάγματος υπέρ του κράτους από 20% σε 30% (βλ. άρθρο 6 της ΚΥΑ). Το δε υπόλοιπο 70% του μισθωτικού ανταλλάγματος παραμένει στους Δήμους.

7. Θεσπίζονται τα κατώτατα προβλεπόμενα όρια σε σχέση με τα ντεσιμπέλ στην αναπαραγωγή ήχου (50), προκειμένου να τερματισθεί η σοβαρότατη ηχορύπανση, που παρατηρείται στους αιγιαλούς και στις παραλίες της χώρας μας κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών (βλ. παράρτημα της ΚΥΑ)

Επισημαίνεται, ότι η ανάγκη συμμετοχής του ΥΠΕΚΑ στην έκδοση της Κ.Υ.Α., η οποία ανάγκη αναφέρεται στην πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ, δεν είναι ακόμη υλοποιήσιμη, καθότι ο νόμος 2971/2001 περί αιγιαλού και παραλίας δεν προβλέπει τη σύμπραξη του ΥΠΕΚΑ στην εκδοση της ΚΥΑ (βλ. άρθρο 13 πρ. 5 του νόμου). Ως εκ τούτου, μέχρι την τροποποίηση του εν λόγω νόμου και ενόψει των ασφυκτικών χρονικών ορίων, που υπήρχαν για την παραχώρηση, με αντάλλαγμα, της απλής χρήσης των αιγιαλών και παραλιών της χώρας στους ΟΤΑ, η κυβέρνηση έσπευσε να αυστηροποιήσει τις προϋποθέσεις αυτής της παραχώρησης, αλλά και να διευκολύνει την άρση της σε περίπτωση παραβιάσεων, δια της ενίσχυσης των κριτηρίων της περιβαλλοντικής προστασίας και του ελέγχου των αρμόδιων κρατικών οργάνων. Όπως προκύπτει, στόχος της κυβέρνησης είναι να θέσει τέρμα στην ανομία, στην ασυδοσία και στην περιβαλλοντική υποβάθμιση. Στους μεσομακροπρόθεσμους στόχους της κυβέρνησης είναι να ξεκαθαρίσει νομοθετικά το τοπίο στους αιγιαλούς και στις παραλίες της χώρας, ενισχύοντας τους όρους περιβαλλοντικής προστασίας τους, αλλά και την κοινοχρησία τους, καθότι αποτελει βαθύτατη πεποίθηση, ότι με αυτόν τον τρόπο θα εξασφαλισθεί η διάσωσή τους και η ενίσχυση του ποιοτικού τουρισμού στη χώρα μας. Σ’αυτά τα πλαίσια, η κυβέρνηση, πέραν της νομοθετικής ενίσχυσης της προστασίας των παραλιών και αιγιαλών της χώρας, καθώς και των οχθών και των παρόχθιων ζωνών των μεγάλων λιμνών και των πλευσίμων ποταμών της χώρας, σύμφωνα με τις επιταγές τους Συντάγματος, των διεθνών συνθηκών και των απόφάσεων του ΣτΕ, σκοπεύει να ενισχύσει και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς του κράτους. Ελπίζουμε πραγματικά να υλοποιηθούν οι στόχοι της κυβερνησης. Ωστόσο, θα απαιτηθεί και η σύμπραξη των ιδίων των πολιτών, οι οποίοι θα πρέπει, το μεν να σέβονται την περιβαλλοντική νομοθεσία και την κοινοχρησία των αιγιαλών και των παραλιών της χώρας, το δε να σπεύδουν να καταγγέλλουν στις αρμόδιες αρχές όποια τυχόν παραβίαση διαπιστώνουν στους συγκεκριμένους δημόσιους χώρους, που προορίζονται για χρήση από όλους τους πολίτες.

«ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ»

ΑΔΑ: ΩΘ35Η-Δ8Ο – Απευθείας παραχώρηση, με αντάλλαγμα, του δικαιώματος απλής χρήσης αιγιαλού, παραλίας, όχθης και παρόχθιας ζώνης μεγάλων λιμνών και πλεύσιμων ποταμών, στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) Α΄ Βαθμού
ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΜΑΡΙΑ